wtorek, 22 stycznia 2013

Ciasto z toffi i solonymi orzeszkami ziemnymi


Puszysty biszkopt, z kremem ze śmietanki i serka mascarpone, na wierzchu toffi, a całość obsypana chrupiącymi orzeszkami ziemnymi :) Brzmi smakowicie? I takie właśnie jest to ciasto! :) Polecam szczególnie na rodzinne uroczystości, bo "cieszy oczy" swym wyglądem, a poza tym jest łatwe w przygotowaniu. Inspiracja stąd, ja nie dodawałam soli do kajmaku, bo moim zdaniem same orzeszki podkreślają już słodycz toffi.
 

Składniki: (20x25 cm)
  • 3/4 szkl. mąki
  • 3/4 szkl. cukru
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 250 g serka mascarpone
  • 200 ml śmietany kremówki 30%
  • puszka kajmaku (użyłam gotowej masy krówkowej)
  • orzeszki ziemne solone (ilość wedle uznania- u mnie ok. 250 g)
  • 50 g czekolady + 2 łyżki mleka = polewa

Białka ubijamy na sztywno. Pod koniec ubijania dodajemy szczyptę soli. Żółtka zaś ubijamy z cukrem, otrzymując gęstą, jasną, kremową masę. Następnie, do masy żółtkowej dosypujemy przesianą mąkę, mieszamy mikserem na małym obrotach. Na koniec dodajemy ubite białka. Całość powolutku mieszamy łyżką. Blaszkę smarujemy margaryną i obsypujemy bułką tartą, wylewamy masę biszkoptową. Pieczemy w temperaturze 160-170°C przez 20-25 minut.

Ostudzony biszkopt przekrawamy na pół. Kremówkę ubijamy na sztywno, po czym dodajemy partiami do ubitego serka mascarpone. Solone orzeszki siekamy za pomocą blendera, część dodajemy do kremu, mieszamy. Masę krówkową przekładamy do garnuszka, gotujemy krótko na małym ogniu otrzymując jednolitą masę.

Spód ciasta smarujemy 1/3 części  masy krówkowej, posypujemy posiekanymi orzeszkami. Następnie nakładamy warstwę kremu, którą przykrywamy drugą częścią biszkoptu. Wierzch ciasta polewamy pozostałą częścią kajmaku, posypujemy obficie siekanymi orzeszkami. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej z niewielką ilością mleka, po czym polewamy nią wierzch ciasta tworząc czekoladowe nitki.

Smacznego! :) 



21 komentarzy:

  1. Ciacho prezentuje się przesmacznie. Połączenie słodyczy z solonymi orzeszkami zawsze udaje się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pięknie wygląda! smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda cudownie, ciekawe jak smakuje, bo nigdy nie próbowałam połączenia słodkie - słone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martex, spróbuj! Naprawdę słodki ze słonym pasuje :)

      Usuń
  4. Świetne te ciacho :) Lubię słodko-słono :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś jadłam to ciasto na weselu i było pyszne a teraz z twoim przepisem moge go zrobić sama w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. hej Justko! bardzo ucieszył mnie komentarz od CIebie :) dziekuję CI bardzo za odwiedziny oraz skorzystanie z przepisu!! szczypta soli nigdy nie zaszkodzi :) ale rozumiem, że obawiasz się ponownego wykrzywiania ;)

    Ciasto wyszło Ci wspaniale! Według mnie jest to bardzo dobry przepis i bardzo dobre ciasto, tym bardziej, że stworzone dla mojego kochanego bezglutenowca, który uwielbia karmel!! Myślę, że i u Was zagości na dłużej :) jak i Twoich czytaczy :)

    pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i cieplutko w ten chłodny i mroźny dzień! Kasia

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ciacho:) Te połączenia orzeszków, karmelu i masy śmietanowej to musi być strzał w dziesiątkę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziewczyny- dziękuję za miłe komentarze i polecam samemu wypróbować ten przepis :) Jestem pewna, że Wam posmakuje :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Już sama nazwa jest zachęcająca:)

    OdpowiedzUsuń
  10. z solonymi orzeszkami, pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto rewelacja, jadłam takie u koleżanki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Ciasto musi być pyszne z takim połączeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje się proste i te połączenie smaków...mmm.. jak nic nie wolno go pominąć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam każde ciasto z masą krówkową:)) a co do wyrobów z fasoli to bardzo je polecam, wprawdzie nie smakują w 100% jak typowe ciasta ale są zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ladnie wyglada i musi swietnie smakowac - te orzeszki ziemne mnie zaintrygowaly :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjne ciacho, wygląda przepysznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. jestem pod wrażeniem;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...