środa, 4 stycznia 2012

Rafaello na krakersach


Postanowiłam przygotować ciasto, które będzie wystarczająco reprezentacyjne, aby uczcić przyjście Nowego Roku. I chyba mi się udało:) Ciasto jest delikatne, wprost rozpływa się w ustach, a kokosowa pierzynka wspaniale współgra z masą budyniowo- maślaną... Polecam wszystkim, nie tylko od święta, ale i do popołudniowej kawki. Rafaello na krakersach jest także wspaniałą propozycją na karnawał, a ponieważ nie potrzebuje piekarnika można go przygotować w warunkach typowo studenckich, np. w akademiku:).
Przepis zaczerpnęłam z tej strony. Zredukowałam jednak ilość cukru w masie do jednej szklanki, zmniejszyłam też ilość kokosu i migdałów. Z poniższego przepisu wyszło mi 16 porcji pysznego ciacha, składającego się z czterech warstw. Przepis podaję ze swoimi zmianami.

Składniki:
  • około 360g krakersów (2 opakowania)
  • 250g kokosu
  • 100g migdałów w płatkach
  • 1 litr mleka
  • 1 szklanka cukru + 2 łyżki cukru do posypki
  • 2 opakowania cukru waniliowego
  • 375g margaryny (1 ½ kostki)
  • 6 płaskich łyżek mąki pszennej
  • 6 płaskich łyżek mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki masła
Sposób przygotowania:

Ugotować budyń. W tym celu odlać trochę mleka (około 3/4 szklanki) i wymieszać go z mąkami, cukrem i 1 cukrem waniliowym. Resztę mleka zagotować. Wlać do gotującego się mleka i ugotować budyń, ciągle mieszając. Budyń ostudzić.

Margarynę utrzeć mikserem. Dalej miksując dodawać porcjami zimny budyń. Wyłączyć mikser i dodać 150g kokosu i 100g migdałów.

Na blachę wyłożyć warstwę krakersów. Na krakersach rozsmarować trochę masy. Postępować tak dalej, aż do wyczerpania składników. Mi wyszły 4 warstwy. Na górze ma być masa budyniowa. 

Masło roztopić na patelni. Dodać 2 łyżki cukru, 1 cukier waniliowy i 100g kokosu. Smażyć na małym ogniu, ciągle mieszając, aż do zarumienienia się kokosu. Ostudzić. Ostudzony kokos posypać na górę ciasta.

Konsumować po kilku godzinach, a najlepiej po całej nocy spędzonej w lodówce, gdy krakersy zmiękną a wszystkie smaki doskonale się ze sobą połączą.

Smacznego!:)

7 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis i bardzo smakowity blog:) również uwielbiam pieczenie ciast (zapraszam: do-kawy.blog.onet.pl). Mam pytanie: Jakiej firmy krakersy polecasz? Ostatnio jak robiłam ciasto na krakersach to były zbyt miękkie i niesmaczne, może masz sprawdzone? Pozdrawiam:)
    kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno temu robiłam i było całkeim smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu, ja już kilkakrotnie robiłam to ciasto i zawsze używam krakersów firmy PUB (do nabycia w Biedronce). Uważam, że niczym się nie różnią od krakersów znanych marek (oprócz tego, że są dużo tańsze). PS. A na Twój blog już kiedyś natrafiłam i naprawdę masz świetne przepisy!:) Muszę kilka z nich wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. No musze je kiedys w końcu zrobić!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jadłam ostatnio podobne, było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za podpowiedź, muszę się zatem do Biedronki wybrać. Pozdrawiam:)
    kasia

    OdpowiedzUsuń
  7. Proste, no i zdecydowanie moje smaki :) Kocham kokos, w dużych ilościach :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...