sobota, 25 lutego 2012

Naleśniki z serem



Na leniwą sobotę polecam naleśniki :). U mnie dziś z serem. Naleśniki zawsze robię "na oko", ale dziś postanowiłam wszystko odmierzyć. Tak przy okazji, zawsze mnie dziwiło, że każdy kto robi naleśniki inaczej je składa. Ja np. naleśniki z dżemem zawsze zwijam w rulonik :) Inaczej sobie nie wyobrażam :D Tym razem w roli głównej ser, więc zapraszam na naleśnikowe trójkąty ;)

Składniki na ciasto:

- 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej*
- 1 i 1/2 szklanki wody
- pół szklanki mleka
- 1 jajko
- szczypta soli
- łyżka oleju

*1 szklanka= 200 ml

Wszystkie składniki, oprócz oleju wymieszać dokładnie w misce. Ja nigdy nie używam miksera do wyrabiania ciasta, tylko sitka:). Ciasto przecedzam przez sitko, a pozostałe grudki "przecieram" łyżką. Dzięki temu jest gładkie i aksamitne. Do ciasta dodaję łyżkę oleju (zapobiega to przywieraniu naleśników i wtedy już nie wlewamy oleju na patelnię). Smażymy naleśniki.

Składniki na farsz:

- 150 g białego twarogu
- 3 łyżki mleka
- opakowanie cukru wanilinowego (16 g)
- 2 łyżki serka homogenizowanego waniliowego
- 2 krople aromatu waniliowego

Wszystkie składniki wymieszać na gładka masę, nadziewać naleśniki.

Smacznego! :)


Przepis dodaję do akcji:

2 komentarze:

  1. Naleśnior, Napakowany, i jestem Najedzona.
    :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jeden napakowany i do tego szklanka zimnego mleka i jestem w niebie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...