poniedziałek, 13 lutego 2012

Sałatka z porem i suszonymi śliwkami


Połączenie pora i śliwek? Jak to może smakować? Gdy tylko zobaczyłam ten przepis, postanowiłam, że jak najszybciej muszę zrobić tą sałatkę. A jej smak? Według mnie "ostrość" pora bardzo dobrze współgra ze słodyczą suszonych śliwek. Polecam wszystkim kulinarnym eksperymentatorom :). Przepis spisany z gazetki "Relaks".

Składniki:

- 1 por
- 10- 15 suszonych śliwek
- puszka kukurydzy
- 2 jajka
- łyżka majonezu
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- sól, pieprz

Pora oczyścić i pokroić w półplasterki. Przelać wrzącą wodą, odcedzić i ostudzić. Śliwki moczyć kilka minut w gorącej wodzie. Następnie pokroić w kostkę. Jajka ugotować na twardo i również drobno pokroić. Na końcu dodać kukurydzę z puszki. Składniki wymieszać z sosem i doprawić. Sałatkę włożyć na godzinę do lodówki. Smacznego! :)



Przepis dodaję do akcji: Pora na pora II

12 komentarzy:

  1. łądnie podane ;]
    rzeczywiście, i ja się zdziwiłam tym połączeniem.
    śliwka suszona, por... nie wiem, jakoś nie przemawia
    do mnie. ale nie powiem, łądnie wygląda ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pieknie podana :)Pieknie uzupelni przepisy w akcji :) Pozdrawiam, http://flowerek.com

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie się podoba i na pewno ją wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykle ciekawa propozycja. Lubię łączyć pora z kukurydza w sałatce, a śliwka wydaje się tu pasować również idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję wszystkim za komentarze:)

    Karmel-itka, przełam się, naprawdę sałatka ma bardzo ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa sałatka i tak efektownie podana :)

    OdpowiedzUsuń
  7. z rodzynkami juz jadłam, ale ze śliwkami jeszcze niem na pewno sie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadłam jeszcze takiego polaczenia smaków w sałatce, ale przy najbliższej okazji (pewnie w ten weekend) sałatkę spróbuję.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...