sobota, 12 maja 2012

Cyk, cyk, cyk... :)


Cyk, cyk, cyk... Wybiła północ. W kalendarzu kartka "12 maja" zakreślona zielonym flamastrem. Moje urodziny. Co czuję? Radość. Niby o rok starsza, ale jeszcze nie stara, niby poważna, ale pozwalająca sobie na małe szaleństwa, niby dorosła, ale czasami wciąż zachowująca się jak dziecko.... TEN wiek daje mi wiele możliwości... Czy ten rok mnie zmienił? Na pewno. Wreszcie wiem, czego chcę. Tak w życiu prywatnych jak i na studiach. Odważyłam się też założyć bloga na którym uwieczniam swoje kulinarne poczynania. I wiecie co? Wreszcie czuję, że żyję! :) Cieszę się, że mogę dzielić się z Wami moją pasją i spotykam ludzi pozytywnie zakręconych tak jak ja :)

Dziś mam na chacie imprezę, organizuję urodziny i zapowiedziało się ponad 20 osób. Muszę coś przygotować tym głodomorkom xD Będzie też grill na balkonie ( tak, tak- mamy bardzo uprzejmych sąsiadów, nikt się nie skarży i możemy bez przeszkód grillować na balkonie:)). Fotki potraw z imprezy za kilka dni. A dziś na osłodę pyszne ciasto z jabłkami pokryte kożuszkiem ze śmietany :) W ogóle jabłeczniki to moje ulubione ciasta, nie wiem dlaczego jeszcze ich tu nie było... (chyba za szybko znikały, by zrobić im zdjęcie:)).
A wiec zostawiam Was z ciastem, a ja zmykam spać, bo przecież dziś tak WAŻNY dzień, a jeszcze tyle przygotowań.

 Delicja jabłkowo- śmietanowa (inspiracja)
 
SKŁADNIKI:
 
BISZKOPT

  • 6 jajek
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka proszek do pieczenia

MASA JABŁKOWA

  • 1,5 kg obranych jabłek (ja dałam 2 kg)
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 1/3 szklanki wody

MASA ŚMIETANOWA

  • 2 opakowania bitej śmietany w proszku
  • 2-3 łyżki żelatyny (zamieniłam na 2 śmietan- fixy)

 
Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier i żółtka. Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać z resztą. Piec w temp. 160-180C ok. 20 min. Jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Przełożyć do garnka i dusić z wodą ok.15 min. Wsypać galaretki i dokładnie wymieszać. Ostudzić. Śnieżki przygotować według przepisu na opakowaniu. W trakcie ubijania dodać 2 śmietan- fixy.

Przełożenie biszkopt-masa jabłkowa-masa śmietanowa- biszkopt-masa jabłkowa.

RADA: Ciasto najlepiej przekładać etapowo. Kiedy jabłka już będą zastygać należy wyłożyć je na dwa biszkopty i wstawić do lodówki do całkowitego stężenia. Następnie przygotować masę śmietanową i przełożyć placki.

Co do samego ciasta biszkopt wyszedł puszysty, wyrośnięty, leciutki i żółciutki. Naprawdę rozpływał się w ustach. Natomiast całe ciasto było bardzo okazałe i reprezentatywne:) A więc jeśli lubicie jabłeczniki a ciasto ma spełniać również walory estetyczne-  jest to przepis dla Was :)
  I jeszcze ciasto w blaszce:

18 komentarzy:

  1. Sto lat i spełnienia marzeń! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cisto się pięknie prezentuje i brakuje mi kawałeczek do kawy :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie się prezentują te kolejne warstwy :D Najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepszego!!!
    a ciacho po prostu BOSKIE

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego ;))) a ciasto wyglada cudnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie, wszystkie najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne to ciasto, wygląda na lekkie i puszyste. Wszystkiego najlepszego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego najlepszego!!! i dziękuję za odwiedziny na moim blogu:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...