czwartek, 31 maja 2012

Kruche ciasteczka z marmoladkowym oczkiem


Te ciasteczka łypią na mnie oczkiem ;) I nęcą i kuszą- oj skuteczne są w tym co robią! Proste, pyszne, tanie i robią się praktycznie same:))) Jeśli organizujecie Dzień Dziecka to te ciasteczka będą idealne. Polecam!

Składniki (na 40 ciasteczek):
  • 3 szklanki mąki
  • 200 g masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki kakao
  • kilka łyżek marmolady wieloowocowej
Wszystkie składniki (oprócz marmolady) zagnieść. Podzielić na dwie części i do jednej dodać 2 łyżki kakao. Ciasto włożyć do lodówki na 30 min. Po tym czasie formować w dłoni okrągłe kulki i palcem utworzyć wgłębienia (jak przy produkcji klusek śląskich). Powstały dołek uzupełnić marmoladą. Piec w nagrzanym piekarniku 10- 12 minut. Smacznego! :)


11 komentarzy:

  1. Podobne kupowała mi Babcia, gdy byłam mała;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetycznie wyglądają, zapisuję do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale cudnie wyglądają!

    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie ciasteczka. Robię podobne z kleiku ryżowego, przypominają mi dzieciństwo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, są podobne do tych z kleiku ryżowego. Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Mam słabość do tych "z oczkiem":)

    OdpowiedzUsuń
  6. do mnie też puszczają oczko ;) ale... no właśnie, ja nie umiem piec ciastek :( prawie zawsze je spalę ;( kiedy nadchodzi czas wyjęcia z pieca, wydają mi się surowe :/ a jak już je wyjmę i ostygną, nadają się na wybicie okna :/ jestem beztalencie ciasteczkowe :( Twoje wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...