czwartek, 22 listopada 2012

Muffinki z kawałkami czekolady i rozwiązanie I części konkursu


Proste muffinki  z kawałkami czekolady- idealne do popołudniowej kawy czy herbaty. Robi się je szybko a jeszcze szybciej zjada:) - polecam! Bazą był przepis ze strony Moje wypieki.

Przypominam o urodzinowym konkursie z nagrodami! :)
Jako 12- sta osoba pod urodzinowym postem komentarz zostawiła DD dagus! Gratuluję! W celu wysłania nagrody w postaci silikonowych foremek proszę o adres na j.jakubczyk12@gmail.com.

Do wygrania została jeszcze książka "Domowe wypieki" (szczegóły tutaj).

A teraz zapraszam na muffinki z kawałkami czekolady:)


Składniki: (na 12 sztuk)
  • 250 g mąki pszennej
  • 50 g płatków owsianych
  • 120 g  cukru
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 i 1/4 szklanki mleka ( ok. 300 ml)
  • 6 łyżek oleju
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g gorzkiej czekolady, posiekanej

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąki, cukier, proszek do pieczenia - przesiać.
W jednym naczyniu wymieszać składniki suche, w drugim mokre, delikatnie wymieszać.
Formę do muffin wyłożyć papilotkami, nałożyć do nich masę do 3/4 wysokości. Posypać kawałkami czekolady.
Piec w temperaturze 190ºC przez 25 minut.
Smacznego :)


6 komentarzy:

  1. widzę, że u Ciebie i u mnie czekolada rządzi:)) Pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  2. jakie wielkie kawałeczki czekolady!
    aż mam ochotę wyciągnąć łapkę po taką mufinkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. takimi kawałami czekolady nie pogardzę:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyciągam rękę po jedną muffinkę, smaczna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. niestety nie mam formy do pieczenia muffinek, więc czy uda mi się je zrobić w silikonowych papilotkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martyna- bez problemu uda Ci się je zrobić w silikonowych papilotkach. Ja formy do muffinek także nie posiadam- po prostu zrobiłam je w podwójnych papierowych papilotkach, by utrzymały kształt. A silikonowe moim zdaniem egzamin zdadzą wzorowo:) Jak zrobisz, to daj znać jak wyszły i smakowały :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...