poniedziałek, 11 lutego 2013

Pączusie serowe


Jeśli jeszcze nie macie dość pączków po minionym Tłustym Czwartku, to przedstawiam Wam przepis na błyskawiczne mini pączki serowe. Zrobiłam je w sobotę, a na drugi dzień już nic nie zostało:). Polecam, bo są delikatne i puszyste, a co najważniejsze- zawsze wychodzą! Inspiracja stąd.

Składniki:
  • 500 g mąki
  • 500 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 4 jajka
  • 5 łyżeczek cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 paczka proszku do pieczenia
  • 1 paczka cukru waniliowego

Serek roztrzepać z jajkami, dodać  pozostałe składniki i zmiksować. Nabierać ciasto na łyżeczkę do herbaty zamoczoną w gorącym tłuszczu i wrzucać do rozgrzanego oleju (ja pomagałam sobie dwoma małymi łyżeczkami, najlepiej mieć jednak okrągłą łyżkę do lodów- wtedy kuleczki wychodzą idealne).
Nie wrzucać zbyt wielu pączków na raz, kuleczki muszą mieć miejsce, aby swobodnie pływać, obracają się często same na drugą stronę, gdy są gotowe. Smażyć ok. 5 – 7 minut (zależy od wielkości), na ciemnozłoty kolor. Usmażone pączki wyłożyć na papierowy ręcznik, obtoczyć w cukrze zmieszanym z cynamonem (u mnie brązowy cukier wymieszany z cynamonem).


17 komentarzy:

  1. jak ładnie się prezentują!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. robię takie same pączusie :) uwielbiam je ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cud miód takie pączusie! Wyglądają przeapetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wyglądają ! Takich pyszności nigdy za wiele !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam je! ;) pamiętam jak już jako mała dziewczynka piekłam je razem z mamą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie wyglądaja posypane cukrem kryształem , nie pudrem. No i jak urosły!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Dziewczyny za komentarze:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. ...aż się obśliniłam, takie smakowicie wyglądają ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pączków nigdy dość:D chyba nie jadlam nigdy z sekiem, albo nawet nie zdawałam sbie z tego sprawy.. ten serek jest wyczuwalny w smaku? Wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serek nie jest bardzo wyczuwalny, ale nadaje pączkom niesamowitej wilgotności i miękkości. Polecam wypróbować, bo są pyszne:)

      Usuń
  10. Normalnie wszystko bym teraz dała za jednego takiego! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ależ wspaniałe te pączusie :) chwcę jednego mimo późnej pory ;>

    OdpowiedzUsuń
  12. pączki wyglądają super mam jednak pytanie na pewno cała paczka proszku do pieczenia nie będzie on zbyt wyczuwalny ja robiłam tradycyjne pączki serowe to tam była tylko 1łyżeczka a serek jest chyba lżejszy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariko- ja dałam całe opakowanie proszku do pieczenia (tak jak Autorka przepisu), natomiast wiadomym jest, są różne gramatury, moje było małe, około 15 g i w smaku proszek nie był wyczuwalny. 15 g proszku to dwie łyżeczki z lekką "górką". Jeżeli skorzystasz z przepisu to daj koniecznie znać jak wyszły:) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Dziękuję za szybką odp.Na pewno dam znać jak wyszły mam zamiar zrobić je na czwartek mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. zrobiłam pączki i tak jak obiecałam piszę jak wyszły są smaczne choć mniej okrąglutkie jak twoje trochę się obawiałam dać tyle mąki bo ciasto wyszło gęste ale wszystko wyszło i znika z talerzy.dziękuję za przepis.ps.ja posypałam pudrem bo kiedy moje pączki ostygły nie chciał się do nich już lepić cukier ups....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje na początku też nie wychodziły okrąglutkie, ale po chwili nabrałam wprawy i każde kolejne były ładniejsze. Rzeczywiście, pączki jak ostygną to już z trudem "łapią" cukier... Mimo tego, ciesze się, że smakowały :) Dziękuję za skorzystanie z przepisu i zapraszam do testowania kolejnych

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...