sobota, 21 lipca 2012

Karmelowa kawa mrożona z bitą śmietaną



Boska! W upalne popołudnie zamiast jej gorącego odpowiednika jest jak znalazł:) Polecam, bo to jedna z najlepszych kaw mrożonych jakie piłam. Zamiast klasycznego lodu, polecam użycie lodu kawowego, dzięki czemu nie rozwadniamy dodatkowo kawy. Inspirację czerpałam z 2drink.pl.

Składniki:
  • 5 kostek lodu kawowego (zaparzamy mocną kawę rozpuszczalną, którą następnie zamrażamy w pojemnikach na lód)
  • 200 ml zimnego mleka
  • 2 łyżki syropu karmelowego
  • bita śmietana
Do wysokiej szklanki wrzucamy lód kawowy, kolejno wlewamy spienione mleko z jedną łyżką syropu (za pomocą spieniacza lub shakera, ja nie miałam więc użyłam półlitrowego słoika i też było dobrze). Na górę dodajemy bitą śmietanę i polewamy syropem karmelowym. Voila! Twoja mrożona kawa jest gotowa :)

14 komentarzy:

  1. Pysznie się prezentuje, tylko upału na razie brak, ale to dobrze, bo upały są męczące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, upały są męczące i już od środy ma zalać Polskę ich kolejna fala. Na szczęście z taką kawą można je przetrwać :D

      Usuń
  2. wooow!
    ekstra. ale wypasiona ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany, na taką kawę to ja się piszę! :) Jak z najlepszej kawiarni.

    OdpowiedzUsuń
  4. I tą kawą podbiłaś moje serce!!!
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealna kawa na letnią rozpustę ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kawa mrożona jest super na upalne dni. Sama lubię ją w niemal każdym wydaniu. Super też smakują te z dobrą bitą śmietaną, musem czekoladowym czy owocowym. Prosty przepis też można polecić taki http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-mrozona-kawe/. Byle nie przesadzić z jej chłodem bo może zaboleć gardło :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłem kawę wg przepisu i wyszła mi bardzo dobra :). Użyłem kawy rozpuszczalnej parzonej odpowiedni czas w specjalnym dzbanku z zaparzaczem, który zakupiłem nie dawno na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata/dzbanki-i-imbryki. Sposób parzenia kawy jest bardzo istotny i ma wpływ na poprawę jakości smaku tego napoju. Zdecydowanie polecam zwrócić na to uwagę w czasie przyrządzania kawy.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...