piątek, 5 października 2012

Domowe fishburgery


Oto moja propozycja na szybką i sycącą kolację. Idealna dla wszystkich lubiących domowy fast- food w wersji bezmięsnej. Inspiracja z gazetki Przyślij przepis.

Składniki: (na 4 porcje)
  • 4 bułki + 1 do kotletów
  • 4 ogórki konserwowe
  • 1 pomidor
  • kilka listków sałaty (u mnie kapusty pekińskiej)
  • 4 plasterki żółtego sera
Kotlety:
  • 2 kostki z mintaja
  • jajko
  • bułka tarta
  • ½ szklanki mleka
  • ½ pęczka szczypiorku
  • 1 mała cebula
  • przyprawy według uznania (u mnie łyżeczka ostrej mielonej papryki i łyżeczka ziół prowansalskich, sól, pieprz)
Sos:
  • 3 łyżeczki  ketchupu
  • 3 łyżeczki majonezu
  • 3 ząbki czosnku
Przygotowanie:

Rozmrożone kostki lub filety z mintaja (może być również inna ryba) rozdrabniamy widelcem. Jedną bułkę moczymy w mleku i dodajemy do ryby. Szczypiorek i cebulę siekamy, łączymy z powstałą masą. Wbijamy jajko i wsypujemy przyprawy. Formujemy kotlety (tak jak mielone, tylko bardziej rozpłaszczamy), panierujemy w bułce tartej i smażymy na oleju z dwóch stron do zrumienienia.

Czosnek obieramy i miażdżymy. mieszamy z majonezem i ketchupem.

Pomidora i ogórki kroimy w plasterki. Bułki kroimy na pół, a następnie przekładamy sałatą, kotletem, plasterkami ogórka i pomidora. Oprószamy solą i pieprzem. Kładziemy po plastrze żółtego sera i zapiekamy w piekarniku około 10 min (moja bułka się nieco spaliła z wierzchu, bo o niej zapomniałam ;D).
Po upieczeniu otwieramy i polewamy sosem.

Smacznego! :)


5 komentarzy:

  1. Też czasem robię w domu.Twoje wyglądają bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. ja przyznam, że kupuję czasem gotowe bułki do hamburgerów i te kotlety ale Twój pomysł jest ciekawy z kostką mintaja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! Domowy fast-food jest zdecydowanie zdrowszy niż ten kupny, przynajmniej wiemy co jemy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wyglądają te fishburgery :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję dziewczyny:) Polecam wypróbować szczególnie te kotlety z mintaja, mój M. się nabrał i myślał, że to mielone :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...