wtorek, 30 października 2012

Pikantna surówka z kiszonej kapusty


Ostatnio "chodziła" za mną kiszona kapusta :) W końcu postanowiłam przygotować jakąś surówkę z jej udziałem, ale nie miałam ochoty na standard czyli kapusta kiszona + marchew + jabłko. Chciałam by surówka była wyrazista w smaku i odrobinę pikantna. Poszperałam trochę w internecie i znalazłam ten oto przepis. Po niewielkiej modyfikacji stworzyłam prawdziwą pychotkę. Polecam!

Składniki:
  • 20 dag kiszonej kapusty
  • 1 mała marchew
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 pęczku szczypiorku
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1/2 łyżeczki mielonego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • łyżeczka oleju
Kiszoną kapustę przepłukać, a w razie konieczności pokroić na mniejsze kawałki (zazwyczaj jest w długich pasmach). Marchewkę obrać i zetrzeć na tarce. Szczypiorek, cebulę i paprykę drobno pokroić. Wszystkie składniki wymieszać z odrobina oleju, doprawić cukrem i pieprzem. Odstawić do lodówki na minimum pół godziny, by smaki się przegryzły.

Smacznego! :)


Przepis dodaję do akcji:

7 komentarzy:

  1. taka surówka to coś dla mnie, witaminowa bomba!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ile w niej witamin ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł:) chętnie bym skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbuję ten zestaw smaków...barwnie i pikantnie - tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię taką zjeść na kolację, niekoniecznie tylko jako obiadowy dodatek ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...